Marius Valls parla de la gestió de la cartera de clients a l’Antena Local de la Cambra de Comerç

Valls, un dels principals experts del país en màrqueting i en la dinamització comercial de les pimes, assegura que “la venta ha mort” i que cal gestionar els clients

Marius Valls, un dels principals experts del país en màrqueting i en la dinamització comercial de les pimes, era l’encarregat d’explicar aquest matí als participants d’una jornada organitzada per la Cambra de Comerç una proposta d’utilització de tècniques de venda. En aquest sentit, Valls assegura que “no hi ha cap recepta màgica, però crec que en èpoques de crisis surten les millors idees”. Així, Valls va parlar durant la jornada “del que és pot fer des de dins per salvar l’empresa, no de temes econòmics”.

El conferenciant va explicar que “el primer és identificar el client i coneixe’l” i que “l’empresa ha de conèixer els clients actuals, perduts i el que poden tenir”. Segons Valls, cal establir una relació de categoria amb els clients. Un cop s’han identificat els clients, l’empresa ha de començar a comunicar. “És un peix que es mossega la cua: identificar, conèixer, comunicar”, assegura Valls, qui afirma que “la solució és reorganitzar el departament comercial, estem en una fase de la vida empresarial en que la venta ha mort, visca la gestió de clients”.

Edicions locals