Rosa Garcia: La Biblioteca obrirà algunes setmanes dagost
Aquest estiu, per primer cop, la Biblioteca Can Mulà amplia el seu horari. Així, del 27 de juliol al 14 d’agost, el centre obrirà de dilluns a divendres de 10 a 14 hores; i els dimarts, dimecres i dijous de 16.30 a 20.30 h
Aquest estiu, per primer cop, la Biblioteca Can Mulà amplia el seu horari. Així, del 27 de juliol al 14 d'agost, el centre obrirà de dilluns a divendres de 10 a 14 hores; i els dimarts, dimecres i dijous de 16.30 a 20.30 hores. A partir del 24 d'agost, l'equipament restarà obert els dimarts, dijous i dissabte de 10 a 13.30hores; i de dilluns a divendres de 16 a 20.30 hores. La Rosa Garcia és la directora en funcions de la Biblioteca des de maig.
Aquesta setmana, anunciaven que la Biblioteca Can Mulà només tancaria portes entre el 17 i el 22 d'agost. En què consisteix el canvi d'horari i per què s'ha pres aquesta decisió?
L'obertura a l'estiu era una demanda de fa molt de temps, i enguany ho hem pogut aconseguir gràcies a l'ajuda de l'Ajuntament i la Diputació. S'han tingut en compte les estadístiques d'aquest any i, en comparació amb les d'altres anys, s'ha vist un augment considerable d'usuaris, de préstecs, consultes a Internet, etc. A més a més, també hem volgut provar aquest nou horari per veure quina és la resposta pels matins, ja que encara que ens sembli que per la tarda ve més gent, les estadístiques estan molt igualades. Així mateix, també hem tingut en compte l'horari d'obertura d'altres biblioteques similars i properes a la de Mollet. Per limitació d'espai, aquest any hem comptat amb els serveis exteriors com els de Bibliopiscina i Bibliojardí.
De cara a aquests dies que les instal·lacions estaran obertes, hi ha algun tipus d'activitat complementària als serveis de la biblioteca?
No, aquests dies treballarem amb serveis mínims i ja fins el setembre i la tornada a l'escola no es reprenen les activitats. Tot i així, la Bibliopiscina durarà fins finals de juliol. L'objectiu és obrir la Biblioteca i veure quina rebuda té la iniciativa.
Quines activitats estan previstes, doncs, per la tornada a l'escola?
Mantenim les que ja tenim en funcionament des d'altres anys, però incorporem alguna novetat com és l'hora del conte en anglès, un club de lectura juvenil, tallers infantils un cop al mes i un concurs de postals del món. Tot i així, seguirem fent exposicions i formacions per l'usuari. Les activitats de l'"Endrapallibres" i similars continuaran també en funcionament.
Quin seria el perfil d'usuari de la biblioteca?
N'hi ha molts, i nosaltres els dividim en infants i joves, adults, gent gran i entitats. Aquest any s'han incrementat en uns 2.200 préstecs les xifres de l'any passat, només des de gener a juny. Els sectors que més han augmentat aquests números són els adults, on incloem els estudiants també. Cal destacar les xifres que ens hem trobat de l'Internet. L'ús del servei de Wi-Fi ha augmentat en més de 1000 usuaris en aquest mig any, respecte l'any passat.
Què busquen els usuaris que s'apropen fins a la Biblioteca?
Depèn molt de l'etapa. Ara a l'estiu tenen molta sortida les pel·lícules, la música i les novel·les, és a dir, l'oci. En canvi, durant el curs, es busca molt més el llibre de referència, de consulta, l'Internet, és a dir, eines de suport. Durant els dies d'estiu l'usuari és més "d'entrar i sortir" i s'emporta coses a casa, no és com durant l'any que s'estan a les instal·lacions.