CiU demana coherència al tripartit en relació al possible peatge de la B-500
La seu de la secció local acollia ahir a la nit una reunió amb el responsable d’infraestructures del partit per parlar sobre aquest fet. CiU acusa al govern català de “generar expectatives que no s’acaben de complir&
El possible peatge del futur túnel de la B-500 i l'impacte mediambiental d'aquesta carretera en el territori de Sant Fost i la Serralada de Marina són les dues principals actuacions que preocupen a CiU entorn la reforma d'aquesta via que connectarà Mollet amb Badalona. En aquest sentit, Josep Rull, responsable d'infraestructures del partit, va acusar al tripartit de "generar expectatives que no s'acaben de complir" en el marc d'una reunió comarcal per tractar aquesta temàtica. Rull va recordar com el govern es va comprometre a acabar amb els peatges, i afirmava: "No desapareixen els peatges històrics, sinó que n'apareixen de nous". Així mateix, Rull va explicar que amb el nou Estatut hi ha una disposició per reduir el nombre de peatges. "ERC i ICV deien que la B-500 no seria de pagament i el secretari de Mobilitat ja ha dit que si, veurem si aquests dos partits votaran en contra del peatge o no", deia Rull.
A part del peatge, CiU es mostra preocupat per l'impacte mediambiental d'aquesta carretera en el territori de Sant Fost i la Serralada de Marina. "El tripartit va parar l'obra perquè tingués un impacte digerible pel territori, però sis anys després aquest impacte continua", afirmava Rull i afegia: "Hem perdut el temps". Per això, des de CiU demanen un consens i asseguren que "el Vallès Oriental està patint la mala manera de fer del tripartit", ja que el partit va fer èmfasi en altres obres que han quedat aturades en el temps, com ara la B-40 o la línia Mollet-El Papiol.