Vicenç Pascual: ‘És molt important que, en aquests moments, el comerç estigui unit’

Vicenç Pascual és, des de fa unes setmanes, el president de la Federació d’Associacions de Comerç a Mollet, que acull les entitats comercials de la ciutat. La federació vol intentar unir més el comer&c

Vicenç Pascual és, des de fa unes setmanes, el president de la Federació d'Associacions de Comerç a Mollet, que acull les entitats comercials de la ciutat. La federació vol intentar unir més el comerç i reactivar les associacions.

Ara fa unes setmanes eres escollit president de la Federació d'Associacions de Comerciants de Mollet. Quina és la tasca principal d'aquesta entitat?
La Federació va començar a treballar amb la targeta Mollet Comerç, la idea va començar per aquí. I ara la idea és intentar fer promocions mensualment amb la tarja de Mollet Comerç, així com intentar aconseguir les màximes subvencions possibles a nivell de Generalitat, Diputació i Ajuntament. A més, una de les coses més importants que volem fer és unir el comerç i activar una mica les associacions que estaven com adormides, creant, per exemple, noves associacions perquè s'estaven desfent totes les entitats de comerç de Mollet.

En aquests moments de crisi, és important que el comerç estigui unit?
Si, és molt important, ja que estem en una crisi grossa, i si unim les forces de tot el comerç sempre podem aconseguir més coses, com negociar els possibles pàrquings per tot el comerç del poble.

Precisament, la federació és una de les primeres entitats que s'ha reactivat.
La Federació, més que adormida, estava morta. Estava desactivada totalment, i ara l'hem activat per portar a terme els projectes que explicava abans.

Comentaves que ara fa uns dies presentàveu la Targeta Mollet Comerç que oferirà avantatges i promocions tant als establiments com als comerciants, com esteu veient les primeres passes de la targeta que ja compta amb més de 2.000 clients i més de 120 establiments adherits?
Estem contents perquè està funcionant des del dia 17 de desembre, i està sobre les perspectives que teníem, però els punts positius o negatius de la targeta no es veuran fins d'aquí a un temps. Però crec que serà positiu perquè juntament amb l'Ajuntament i La Caixa hem arribat a aquest acord. A més, La Caixa està fent una important tasca per omplir tot Mollet amb aquestes targes, que són gratuïtes.

Com va néixer la iniciativa de fer aquesta targeta?
Mollet era l'únic poble important de tota la comarca que no tenia una targeta de fidelització del comerç. Aquest va ser un dels motius pel que es va decidir portar a terme la proposta.

Una de les primeres campanyes ha estat el regal d'una ampolla de xampany. Cada quan realitzareu una nova promoció?
La idea és cada mes o mes i mig fer una promoció nova. Ara ja tenim tres previstes, concretades, per dur a terme en quan s'acabi la promoció del cava.

Precisament la Targeta Mollet Comerç es va posar en marxa tot coincidint amb la campanya de Nadal. Com han anat les compres d'aquest període?
A nivell d'alimentació, que és del que més et puc parlar, ha anat millor del que esperàvem. A nivell de joguines crec que també ha anat bé. Però a nivell de comerç en general encara no tenim totes les dades, perquè fins que no s'acabin les festes no farem una valoració general amb tots els comerciants.

D'altra banda, dijous començava el període oficial de rebaixes a la ciutat. Veieu la gent amb ganes de rebaixes?
Jo diria que si, però estàs una mica indecís de decantar-te cap el si. Fins la propera setmana, quan tinguem les dades de Nadal, no podrem fer una valoració clara.

Finalment, quins veieu que són els punts que poden incentivar a la ciutadania perquè compri a Mollet?
Hauria de ser tot, però és una mica complicat animar la gent. En aquests moments estem en l'eix de tots els pobles del costat: Martorelles, Sant Fost i inclòs gent de Santa Perpètua i Parets ve molt a comprar. El que volem és reactivar molt més i facilitar la manera de venir a comprar.

 

Edicions locals