Daniel Novo: "FIMO És una GRAN oportunitat per conèixer el potencial econòmic que té la nostra ciutat"

El proper 1 d’octubre es donarà el tret de sortida a la setena edició de la Fira Mollet, un acte marcat al calendari molletà com un dels més destacats d’aquest 2010. Daniel Novo és el regidor de Promoci&oacut

1.       Arriba una nova edició de la FIMO, quines són les novetats per aquesta edició del 2010?

La principal novetat de la FIMO 2010 és el canvi d’emplaçament. És la setena edició, per tant, és la primera que es fa al parc de Ca l’Estrada, on guanyem en espai: Passem dels 15.000 metres quadrats de l’edició del 2008 al parc de les Pruneres als 20.700 metres quadrats de Ca l’Estrada, ocupats tots. Per tant, hem crescut en superfície, això vol dir que també hem guanyat en participants i en espais a la fira. Aquesta és una de les primeres novetats.

L’altra és un monogràfic, intentarem que cada edició de la FIMO tingui un monogràfic d’alguna cosa relacionada amb la ciutat i, aquest any, tenint en compte que fa poc que es va inaugurar el nou Hospital estarà dedicat a la salut.

El que volem també és que cada any hi hagi uns convidats a la fira, d’una regió d’Europa, del territori... i aquest any serà l’illa de la Sardenya que estarà present a la fira amb una mostra de la seva cultura i de la seva gastronomia.


2.       Has comentat que el nombre de participants ha augmentat respecte a anys anteriors, en quin nombre es situa en aquesta entrega de la FIMO? Quin increment suposa respecte de l’anterior edició?

Aquest any el nombre de participants, a hores d’ara és de 154, encara en pot caure algun o bé afegir-s’hi, mentre que en l’anterior edició van participar 138 empreses, el que suposa un increment del 8 o 9 per cent en les empreses participants.


3.       Tot i aquest increment, s’ha vist afectada la FIMO per la crisi?

Podem dir clarament que la crisi ha afectat la FIMO però com érem conscients i moltes empreses de les que participen creuen que en un moment de crisi com aquest és una bona oportunitat per donar-se a conèixer en una fira que és multisectorial, que és del territori i, per tant, que hi passa molta gent, no només de visitants, sinó també venen empreses, venen promotors que també es poden donar a conèixer i es poden conèixer entre ells, que això és l’important. Aquí hi ha una de les activitats que hi haurà els dies previs a la fira, perquè la fira no només serà l’1, el 2 i el 3 d’octubre sinó que dilluns que ve hi haurà activitats prèvies a la fira. Una d’elles és el Networking que organitzem Mercamollet, EMFO i la Cambra de Comerç i el que fem és una trobada perquè els emprenedors i els empresaris del territori del Baix Vallès es coneguin entre ells, és a dir, un exemple sempre és jo sóc un promotor immobiliari i construeixo pisos i a vegades m’he anat a buscar els paletes i els pintors fora del territori, doncs que conegui que hi ha paletes i pintors del territori que poden col·laborar amb ell o, un senyor que arregla cotxes en un taller mecànic que es pot donar a conèixer als concessionaris de vehicles del territori i que la gent no hagi d’anar fora del territori, per exemple, fora del Baix Vallès a arreglar al cotxe quan hi ha mecànics a Mollet, Martorelles, Sant Fost o Santa Perpètua que ens poden arreglar aquella marca de cotxe.


4.       Per tant, voleu potenciar molt el territori?

Volem potenciar el comerç, les empreses i la indústria del territori del Baix Vallès perquè estem parlant d’una població de 150.000 habitats que ha de tenir de tot tipus de serveis, de tot tipus de comerç i, fins i tot, les indústries que estan al nostre territori es donin a conèixer i es puguin treure aquesta mala imatge que les indústries són contaminants. És important que la gent conegui que en el nostre territori hi ha grans empreses multinacionals, de vegades mirem per la televisió un producte i que la gent digui ostres! Aquest producte es fa a Mollet ,o es fa a Martorelles, o es fa a Sant Fost. Aquest és un dels objectius, creiem que això que comentaves del nombre de participants és important i per això fem aquestes jornades que són una manera de donar-se a conèixer entre empresaris.


5.       A banda d’aquesta jornada de Networking, quines altres activitats es duran a terme durant la FIMO 2010?

Doncs totes les que es faran des de dilluns que ve. Cada dia hi haurà una xerrada sobre temes de salut. I també la jornada de Networking. Tot això són activitats prèvies al tret de sortida de la fira i desprès dintre dels dies de la fira també hi ha la mostra gastronòmica, tindrem la presentació d’una pàgina web que es diu Mollet negocis, que serà molt útil pels promotors i pels comerços de la ciutat, la presentació de la cervesa de Gallecs el dia 2, i després dintre dels propis estants tindran activitats de promoció i també a l’escenari de la mostra hi passaran coses, és a dir, la part expositiva de la mostra ve complementada pràcticament perquè durant tota la fira hi hagi activitat però, a més a més, els dies previs a la fira hi haurà coses molt concretes com xerrades de salut o com aquesta jornada Networking que jo crec que s’ha de promocionar molt perquè crec que anirà molt bé per promocionar els nostres empresaris.


6.       Has comentat que una de les novetats d’aquest any és el canvi d’emplaçament de la fira, us plantegeu establir el parc de Ca l’Estrada com el recinte per a la propera edició de la FIMO?

El disseny del parc de les Pruneres no convida molt a fer una fira perquè tindrà desnivells. Jo crec que el parc de Ca l’Estrada és un bon lloc perquè pensa que es troba en un bon nus de comunicació, per allà hi creuen la gent que marxa cap a la C-17, la gent que entra pel pont de Martorelles, té una zona d’aparcament molt àmplia com és la zona comercial de Riera Seca, i per tant, està en un bon nus de comunicacions, de fàcil accés, molt gran, estem parlant de 5700 metres quadrats més respecte a la passada edició. Jo crec que mentre el parc de Ca l’Estrada es mantingui com està, i fins i tot, amb la previsió que el quart institut es construeixi, en funció de com quedi el disseny d’aquest espai o tinguem un nou recinte firal, que el Pla Estratègic així ho comenta que la ciutat de Mollet hauria de tenir un recinte firal propi, així com el tenen altres ciutats, el parc de Ca l’Estrada és un bon lloc per dur a terme aquest tipus d’esdeveniments. 


7.       Què pot aportar la FIMO a les empreses que hi participen?

Importantíssim: donar-se a conèixer. Donar-se a conèixer perquè Mollet és una ciutat gran, Mollet juga un paper de capitalitat del Baix Vallés, amb l’Hospital, per gràcia o per desgràcia, els 150.000 habitants del territori venen a Mollet, encara que només sigui per l’Hospital, però no només volem que vinguin a l’Hospital sinó també a comprar i a la resta de serveis que pot oferir la ciutat. Ara la fira juga aquest paper, pensem que la darrera edició va tenir 168.000 visitants, no només de Mollet sinó que també va venir molta gent de fora a visitar la nostra fira, com va passar aquest cap de setmana amb la Fira d’Artesans, i també a FIMO no totes les empreses que hi participen són empreses de la ciutat, a vegades són empreses de fora que els interessa donar-se a conèixer a la ciutat o empreses del territori que els interessa donar-se a conèixer. Jo crec que FIMO juga aquest paper: donar-se a conèixer, donar a conèixer els seus serveis i, a la vegada conèixer altres emprenedors o altres empreses que li poden anar bé per al seu propi negoci, i sobretot també fer territori.


8.       Quines expectatives tenen respecte a la FIMO 2010?

Crec que sí, que si el temps acompanya és una fira molt atractiva. Una de les coses que cal potenciar és que és una de les fires més importants de l’automoció de la zona, perquè la fira de l’Ascensió de Granollers és molt més important que la nostra però l’automoció no hi participa. Per tant, nosaltres tenim 18 concessionaris de marques diferents, i això no ho té ningú més. Això juga un paper molt important i les expectatives són molt bones, hi ha gent a qui l’interessa l’automoció, si vol conèixer els restaurants del territori podrà venir a degustar els plats a la mostra gastronòmica... l’expectativa és bona, jo crec que si mantenim el nombre de visitants de les anteriors edicions ens podem donar per satisfets i sí, a més a més, d’allà sorgeixen negocis, molt millor encara.


9.       I per acabar, què diria als molletans i molletanes i als ciutadans i ciutadanes d’altres municipis del territori per animar-los a visitar la FIMO 2010?

És una bona oportunitat per conèixer el potencial econòmic que té la nostra ciutat i el Baix Vallès perquè allà hi trobarem coses que a vegades anem a buscar fora, serveis, comerços i indústries que les anem a buscar fora i que a casa també les tenim. Per comprar qualsevol cosa el Baix Vallès està bé. Els convido a que passin i vegin, també és un espai de trobada, com passa amb tots els grans esdeveniments de la ciutat, et retrobes amb gent i t’interrelaciones en l’espai però a vegades té aquest valor afegir de donar a conèixer allò que a vegades no coneixem.

Edicions locals