Diana Gadish: “Molta gent em deia que havia de ser ‘clown’ i que tenia aquesta faceta còmica de molt abans”

Aquest cap de setmana ha desenvolupat un taller de clown a La Serradora, com va sorgir la idea de realitzar aquest taller?

Aquest taller forma part d'un intercanvi amb La Serradora. Jo vaig estar preparant un espectacle aquí de clown i dansa que es diu Genesis Joplin. I una part de l'intercanvi va ser muntar un taller. Vaig realitzar l'espectacle a La Bombeta, l'actuació i ara faig el taller aquí.


Quines activitats han desenvolupat al taller durant aquests dos dies?
He anomenat aquest taller Consciència corporal i clown perquè bé, jo vinc de la dansa i he fet molt treball de cos, i aquests últims anys he estat treballant en el clown i aquesta és una manera per a mi de combinar o d'entrar dintre del clown des d'una consciència del cos i desprès portar-ho dintre del joc que és el clown.

 

Tinc entès que el taller cerca potenciar la sensibilitat, per què és tan important?
La sensibilitat... La sensibilitat per mi és essencial per viure perquè si sentim, vivim. És essencial per disfrutar la vida, és essencial per també entendre els altres, és essencial per ser tolerants amb la resta. Bé, com he dit abans, per mi sentir és viure.

 

De ben segur que aquest taller ha aportat moltes coses a les persones que hi ha participat, què diria que li ha aportat com a professional d'aquest àmbit?
La veritat és que jo mai havia realitzar un taller de clown, he fet més classes d'expressió corporal i de treball de cos però mai no havia fet com el lligam de portar-ho cap al clown. Com ara en el meu treball personal estic més ficada en el clown, cada cop sentia més que havia de començar a ensenyar. Llavors també havia sigut com un experiment d'un espai per poder provar una forma d'ensenyar que no havia provat i ha sigut una oportunitat molt bona.

 

L'acollida d'aquest taller ha estat molt bona, quines valoracions fa respecte a la participació i al taller en general?
La veritat és que molt bé. Estic molt contenta de la forma de provar-ho. Hi ha gent diferent, de llocs diferents i sempre és com un repte poder transmetre aquest tipus de treball quan et trobes dintre d'un temps tan limitat perquè un cap de setmana és molt curt per entrar en segons quins llocs però he vist molt interès, molta obertura... i pel que he vist alguna gent ha entrat en llocs nous i especials i espero que s'emportin alguna cosa cadascun d'ells. Estic contenta.

 

A banda d'aquest taller, està desenvolupant ara per ara altres projectes o té pensat algun projecte a desenvolupar en un futur proper?

En principi el meu solo ja l'he acabat però vull seguir actuant ara bastant en cabarets o així i ara aviat començaré a l'abril, començaré allà una residència a l'antic teatre amb un projecte que és més de dansa de forma conjunta amb una altra noia que es diu Maria Cisneros i que es diem Papalla Mecànica com un col•lectiu i ara ja comencem a treballar en la idea de projectes i és més com una invenció d'una dansa popular tradicional però més o menys inventada, suposo que també entrarà molt d'humor però sobretot ens centrem en la dansa.

 

Passem al clown, què li va fer volen encaminar la seva carrera artística cap aquesta disciplina?
És una cosa que a mi sempre m'ha agradat, de fet molta gent m'ho deia que havia de ser clown, que era pallassa i tenia aquesta faceta còmica d'abans i quan abans vivia a Amsterdam i vaig acabar els meus estudis de coreografia i vaig venir cap aquí i va ser cosa de que em van demanar fer un número de clown en un cabaret i el vaig fer i va agradar bastant. Allà vaig conèixer Jango Edwards, que és un pallasso bastant conegut, i van ser com varies coincidències que em van fer decidir quedar-me aquí i treballar més aquest número de clown, al principi m'ho van oferir i han sigut com tres anys que m'he quedat estudiant, sobretot amb en Jango però també a través d'ell he conegut molts altres clowns molt bons i m'he quedat aquí.

 

Quins atributs diria que necessita qualsevol persona que vulgui triomfar en el món del clown?
És una cosa que es diu molt però és que realment és així: tothom pot fer clown, no es necessita cap atribut especial perquè en el fons tothom ho tenim, jo crec que és més el voler fer-ho.

 

Com a persona dedicada al món del clown, en quin moment diria que es troba la seva carrera professional?
Bé estic en un moment d'intentar, ja que porto molts anys treballant i investigant, fa tres anys vaig fer un canvi bastant gran de la dansa al clown, i he estat en l'espectacle, formant-me i crec que ara ja és el moment que tinc ganes d'expandir, d'actuar al màxim, que és el que estic fent ara, però també treballar tot el tema de la producció, de moure-ho.

Edicions locals