El Baix Vallès pressiona per mantenir la gratuïtat del peatge

Monràs i les associacions d’industrials, de transport i sindicals del territori pressionen la Generalitat perquè mantingui la gratuïtat del peatge de Mollet.

El govern de la Generalitat ha aprovat un nou model de bonificacions per als peatges que incorpora criteris globals i homogenis per a tot el territori i no té en compte les particularitats de cada barrera. Si el nou model entra en vigor, s’eliminarà la gratuïtat del peatge de la C-33 per als usuaris de mobilitat obligada amb Teletac que s’està aplicant des de l’any 2007, després de molts anys de lluita i reivindicacions.

Els criteris de bonificació que vol aplicar la Generalitat a partir del 2012 són per la recurrència de pas (30% a partir de 16 viatges/mes), pels vehicles amb alta ocupació (40%) i pels vehicles amb emissions baixes de CO2 (30%).

Per aquest motiu, la carta adreçada al conseller reivindica l’excepcionalitat de la barrera de Mollet i la importància que té aquest troncal, de només 8 quilòmetres d’autopista, per a la mobilitat obligada cap a la regió metropolitana. Els col•lectius signants, exigeixen al conseller Recoder que revisi el nou model de peatges i mantingui l’actual bonificació del 100% del peatge per als usuaris de mobilitat obligada, de dilluns a divendres.

En cas que la Generalitat no escolti aquesta reivindicació del territori i acabi aprovant el nou model, l’Ajuntament de Mollet i els diferents col•lectius signants, denuncien l’existència d’un greuge comparatiu en la bonificació que es proposa aplicar als residents d’altres territoris, com és el cas del Túnel del Cadí (on es proposa aplicar un 100% de bonificació per als residents del Berguedà, l’Alt Urgell i la Cerdanya.

Edicions locals