El ple aprovarà una moció per reclamar la gratuïtat del peatge

El grup socialista al Parlament presenta una proposta de resolució per instar al Govern a modificar el decret i mantenir les tarifes dels peatges de Mollet, Les Fonts i Alella.

El Ple de Mollet aprovarà dilluns una proposta d’acord en relació a l’eliminació de la gratuïtat del peatge de la C-33 a l’alçada de Mollet. Segons l’alcalde de Mollet, Josep Monràs, existeix la predisposició de tots els grups del consistori de votar a favor d’aquesta moció.

Així ho ha anunciat el mateix alcalde a la roda de premsa que ha ofert divendres amb els diputats vallesans al Parlament, Jordi Terrades i Roberto Labandera. 

L’alcalde de Mollet, Josep Monràs, ha iniciat el seu parlament amb “claredat i coherència” per recordar que des de Mollet “s’ha exigit històricament que aquest peatge s’ha d’eliminar”. Monràs ha recordat que “estàvem disposats a que a través de la tecnologia (teletac) tenir la gratuïtat mentre no es feia un carril segregat de sortida i entrada en el troncal de Mollet”.

Aquest carril, segons l’alcalde, ja el va plantejar Montserrat Tura: “No seria relativament costós col·locar un carril a dreta, a l’entrada i sortida, pel troncal”. A més, Monràs ha parlat de les paraules del conseller Recoder sobre el mal ús d’aquesta gratuïtat: “Si el conseller creu que hi ha un mal ús de la gratuïtat que actuï que no ho expliqui. Hagués estat més positiu el diàleg amb el territori”. L'alcalde ha recordat el moviment de serveis i activitat econòmica del troncal de Mollet: “Ningú recorda que tenim la central de mercaderies, ningú recorda tots els polígons que tenim al voltant?”.

Per últim, l’alcalde de Mollet no ha descartat alguna mobilització tot i que sí va assegurar que no hi hauria cap claxonada com ara fa deu anys: “Sí que és veritat que a petició dels sindicat de treballadors de peatges ens van demanar que no es repeteixi la claxonada. Si de mi depèn  no serà una de les actuacions i respectarem la salut laboral. Tenim en un primer moment voluntat de diàleg però no descarto accions de reivindicació”.

La reunió amb Lluís Recoder serà a principis de febrer tal i com ha avançat el mateix alcalde que ha finalitzat el seu parlament amb una frase: “El model de peatges sí. Peatge gratuït a Mollet,  també".

El grup socialista al Parlament insta al Govern a modificar el decret

El diputat Roberto Labandera ha explicat la proposta de resolució que ha presentat el Grup Socialista a la cambra catalana on insta al Govern de la Generalitat a modificar el decret 427/2011 del 27 de desembre, pel qual s’aprova un nou sistema de descomptes i bonificacions de les barreres de peatge. En aquesta proposta de resolució, els socialistes insten també a mantenir, en general, sistemes de tarifes de peatges que tinguin en compte l’equitat i l’equilibri territorial en funció de les necessitats i les infraestructures existents. I per últim, restablir la bonificació del 100% en la barrera de peatge de Mollet per a tots els residents usuaris habituals.

“La nostra és una posició de principis per la lluita que va portar a aconseguir les bonificacions del 100% a principis de la dècada. Gràcies a l’impuls del grup socialista al Parlament es va crear el grup de peatges amb la participació de totes les forces parlamentàries i tots els sectors de gestió de les autopistes”, ha recordat Labandera. 


El nou sistema de descomptes diu que progressivament la bonificació ha d’estar vinculada a l’alta ocupació i a la no contaminació. “Estem d’acord en això però no en que aquesta concreció es complementi amb una política tarifària amb la qual estem radicalment en contra. Una altra retallada important”, ha afirmat Labandera, que ha afegir que “el govern treu les bonificacions del cap de setmana en un país de turisme i serveis, hi ha molta gent que treballa els dissabtes i diumenges”.

L'única política de bonificacions que es queda intacta és la del túnel del Cadí. “Aquesta és una política que només actua en base impulsos, sense ordre i en funció de l’empresa concessionària. No només la treuen sinó que incrementen el 5.5% i carreguen un 1.2% més del pagament a les concessionàries del IVA que se’ls hi deu”, ha reivindicat Labandera, que ha assegurat no entendre que paguin al 2012 aquesta xifra escandalosa amb l’impacte que suposa això en l’economia familiar. “La mobilitat del Vallès té una aversió molt forta amb la conselleria. Tenim un govern que considera que el peatge és un luxe, que no està disposat a rectificar i que no és capaç de negociar allà on toca”, ha sentenciat.

Terrades: “Un peatge a 8 quilòmetres de Barcelona no té cap sentit”

Per la seva part, Jordi Terrades, ha recordat que el PSC del Vallès Oriental sempre ha demanat la gratuïtat del peatge a Mollet: “Ho hem defensat tradicionalment perquè pensàvem  que l’economia del Vallès Oriental està penalitzada amb el peatge respecte altres àmbits en que competim. Tenir un peatge a 8 quilòmetres de Barcelona no té cap sentit”.

Terrades ha reclamat al Govern de la Generalitat que faci polítiques proactives en l’activitat industrial i en noves economies: “No renunciem a la base industrial del Vallès Oriental". A més, ha afegit que " l’Ajuntament de San Cugat ha presentat una moció pel peatge de Les Fonts de Terrassa: “No ens agradaria que el conseller, fins fa 13 mesos alcalde de Sant Cugat, fos sensible a aquestes peticions i no voldríem discriminacions entre peatges”.

Edicions locals