Mollet crea l'Espai 26, l'escenari de la participació
El govern municipal engloba tota la participació en aquest nou marc i "sortirà al carrer" per impulsar la participació ciutadana i seguir construint la ciutat.
El govern municipal fa un pas més per apropar-se al ciutadà amb la creació de l’Espai 26. Aquest és el marc de desenvolupament de la participació ciutadana a Mollet que vol aconseguir que la ciutadania participi de forma més activa en el creixement de la ciutat a través de criteris com la governança, la participació, la transparència i la proximitat.
Així ho van explicar dimarts al matí al Centre Cívic de Can Borrell l’alcalde Josep Monràs i el regidor de Participació, Josep Ramon Bertolín. Pel que fa a la governança, l’alcalde va afirmar que “ha de ser compartida amb ciutadans anònims”. Sobre la participació, Monràs va parlar d’obrir-la “encara més a la ciutadania del que la teníem per seguir construint la ciutat”. La transparència té a veure, segons Monràs, amb fer públiques les seves conclusions al ciutadà. A més, va assenyalar que la proximitat “farà que el govern vagi al territori i parli amb els ciutadans. No fem res més que comptar amb la participació dels veïns, vull enfortir-la”.
Bertolín va explicar que aquest Espai 26, el regidor ‘extra’, “pretén ser un espai per aglutinar processos, mecanismes i òrgans de participació". Així serà l’escenari també d’altres eines de participació com el Consell de Ciutat, que serà constituït el proper 24 de febrer; el Pla Estratègic 2025, els consells municipals de participació, la taula de formació-ocupació, la taula municipal de persones amb discapacitat intel·lectual, la taula local d’entitats socials i altres. “Són moments per escoltar i és important que hi hagi un retorn. La nostra resposta no sempre serà una solució però sí una explicació”, va manifestar Bertolín.
El criteri de participació fa referència a seguir desplegant les funcions del regidor de barri a partir de dues formes. Una, d’espai periòdic d’atenció al veïnat en els equipaments municipals del barri en qüestió; i l’altra amb sessions obertes amb la ciutadania sobre temes rellevants del barri.
També l’alcalde visitarà els barris dos cops a l’any. Seran unes sessions obertes a tot el veïnat per explicar temes d’especial interés ciutadà. L’alcalde i els regidors exposaran el tema i s’obrirà torn obert de paraula. La primera d’aquestes compareixences serà en els propers mesos per tal de donar compte del pressupost pel 2012.
A mig termini, es treballarà en la inclusió de noves accions basades en les noves tecnologies i la interactivitat. Per això, abans s’haurà de crear un registre de ciutadans que vulguin participar amb les dades de cadascun per tenir-los en compte en tots els processos.
El regidor Rafael Cabanillas coordinarà tot les accions de proximitat als barris mentre que Raúl González farà el seguiment sobre tots els processos de participació.