'Mollet a mà', a la presentació del Rànquing de Digitals en Català

Els mitjans de comunicació digitals en català arriben als 6.751.000 d'usuaris únics.

El Palau de la Generalitat va omplir-se dimecres al matí de representants del món de la comunicació, la política i la societat civil catalana per conèixer de ben a prop el nou rànquing que visualitzarà la força creixent dels mitjans digitals en català a la xarxa.

L’ACPG, Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals, va presentar el primer Rànquing de mitjans de comunicació digitals en llengua catalana, que elaboren les empreses Nielsen i OJD interactiva.

En aquest primer rànquing del mes de gener apareix el nom de www.molletama.cat en la llista de digitals territorials locals amb 3.483 visites aquest mes. Just per darrere d’altres mitjans locals com elsetmanari.cat o lleida.com. Aquestes dades, tenint en compte que es tracta informació exclusivament de Mollet del Vallès i no de més poblacions, reflecteixen el domini digital de www.molletama.cat a la ciutat. Si bé altres mitjans de la ciutat d’àmbit comarcal, amb cinc o sis poblacions més com a públic objectiu, tot just tenen el doble de visites que www.molletama.cat.

Cal tenir en compte que, segons l'informe de l'ACPG, a Catalunya es connecta a la xarxa entre un 63% i un 74% de la població. A la nostra comarca, el Vallès Oriental, aquest percentatge és del 72.3%, dels més alts del territori. Segons aquestes dades, www.molletama.cat, té com a públic objectiu 37.891 molletans que representen el 72.3% dels habitants de la ciutat segons les dades Idescat 2011. I  en canvi, altres digitals de la ciutat tenen un públic objectiu de 89.463 baixvallesans, justament el 72.3% de la població que pertany a la seva cobertura informativa.

En l’acte, les empreses elaboradores del rànquing van explicar que a partir d’aquest mes, els planificadors, les agències de publicitat i els professionals del sector podran accedir en un sol clic al rànquing de mitjans de comunicació digitals en llengua catalana. Aquest rànquing serà clarament visible a les webs d’OJD Interactiva i Nielsen online; i será de gran utilitat per als anunciants quan vulguin fer una campanya adreçada a la població catalana i sobretot quan busquin una audiència catalanoparlant.

A partir del 10 de març, cada mes OJD presentarà els resultats i el rànquing dels mitjans catalans. En el primer rànquing del mes de gener, presentat dimecres, els mitjans de comunicació digitals en llengua catalana arriben als 6.751.561 d’usuaris únics mensuals i 75.236.964 de pàgines vistes. Cal dir que aquestes dades es veuran ampliades els propers mesos perquè el rànquing inclourà, dels mitjans bilingües, la part en català i els mitjans digitals que es vagin incorporant al rànquing.

L’Acte, que va celebrar-se al Palau de la Generalitat i va ser presidit pel Secretari General de Presidència Francesc Homs, va comptar amb les intervencions de la Directora General de Nielsen Media España, Elvira de Andrés, el Director General d’OJD, Eusebio Serrano, el President de l’Institut d’Estudis Catalans, Salvador Giner i  el President de l’ACPG, Alfons Udina. 


Edicions locals