El Museu Isern recorda la importància de la moto a Mollet
Mig centenar d’amants del motociclisme acudeixen a la jornada de portes obertes organitzada pel museu.
El Museu Isern va mostrar dissabte al matí dues motos històriques de Derbi, la 95 i 98, i un motocarro. Mig centenar de persones van assistir a la jornada de portes obertes per escoltar les explicacions del fundador del Museu, Josep Isern, i del exmecànic i expilot de Derbi, Pere Pi. La majoria eren extreballadors, pilots i mecànics de la desapareguda planta de Martorelles. “La Derbi 95 va ser revolucionària. Era una moto que funcionava amb reductor i només portava un pistó, igual que les motos convencionals. Jaume Pahissa va introduir diversos canvis i l’any 1958 vaig guanyar el campionat d’Espanya”, va explicar orgullós Pere Pi.
Pel que fa a la derbi 98, l’expilot de Derbi va assegurar que “va ser una moto molt important en la meva vida. Vaig guanyar més de 50 gimcanes i partits de motobol, una disciplina molt divertida que combinava el futbol i les motos. Van ser uns anys fantàstics”. Per la seva banda, el fundador del Museu, Josep Isern, va destacar el paper que va tenir Mollet en la construcció de les motocicletes: “La nostra ciutat va ser pionera durant dècades en l’elaboració de tot tipus de peces per les motos. Recordo que hi havia més de 50 tallers repartits en diferents barris. La majoria de gent que volia construir-se una moto venia a Mollet”.