L’equip de govern defensarà al proper Ple l’ensenyament públic, la justícia social i el medi ambient

L’equip de govern del Consistori presentarà tres mocions al proper Ple del 29 de febrer.

En aquestes mocions es reclama al Departament d’Ensenyament que elabori una planificació escolar a mig termini per Mollet i que mantingui tots els grups de P3 per al curs vinent. També es demana suport a l’acord per reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle. Per últim, es proposa nomenar Mollet ciutat promotora de la Renda Garantida Ciutadana.

 

 

Reclamacions al Departament d’Ensenyament


En aquesta moció, es reclama a la Generalitat que elabori una planificació escolar que permeti a l’Ajuntament programar a mig termini el seu mapa escolar. Pel que fa a P3, es posa de manifest l’oposició a l’anunci del Departament de suprimir un dels grups que hi ha a Col·legis Nous defensant que per al curs vinent es mantinguin tots els grups actuals.

 


Així mateix, també es reclama una solució definitiva per l’Institut Aiguaviva, que segueix ubicat de forma provisional en un edifici municipal i amb la previsió de la mancança d’espai de cara al curs que vinent, ja que el centre haurà completat les etapes d’ESO i Batxillerat. Per tot plegat, i malgrat que el Departament proposa una solució provisional, es demana com a solució definitiva la construcció del 4t institut.

 


Per últim es reclamen les inversions necessàries per dur a terme actuacions de millora i adequació dels centres públics de primària i secundària.

 

 

 

XXI Conferència Interna-cional sobre el Canvi Climàtic


L’equip de govern proposa donar suport als acords de la Conferència tot recordant la importància de les accions i iniciatives  que es promouen i es poden promoure des del món local amb l’objectiu de reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle. La moció demana a la Diputació de Barcelona que elabori un Pla Estratègic pel Canvi Climàtic per donar suport als municipis alhora d’implantar els acords de la Conferència i promoure aquelles iniciatives centrades en l’economia verda per crear ocupació, en l’autosuficiència energètica, en la mobilitat sostenible i en la participació ciutadana i l’educació.

 

 

 

Renda Garantida Ciutadana


En aquest cas es proposa al Ple nomenar Mollet ciutat promotora de la Renda Garantida Ciutadana (RGC), és a dir, que s’apliqui una assignació monetària pública incondicional a tota la població, amb l’objectiu de defensar un model social més just i equilibrat.  És per això que , entre d’altres, es proposa a la Generalitat i al govern de l’Estat la realització d’un estudi de viabilitat i aplicació de la RGC.

Edicions locals