El Ple mostra el seu suport a la construcció del Quart Cinturó

La moció presentada de manera conjunta pels grups d’Ara Mollet-ERC-MES i Canviem Mollet en contra de la seva construcció no aconsegueix els recolzaments suficients per elevar aquests descontentament a institucions superiors

La proposta d’oposició a la construcció del Quart Cinturó presentada de manera conjunta pels grups d’Ara Mollet-ERC-MES i Canviem Mollet al passat Ple de març no aconsegueix el suport de la resta de grups municipals. Marta Vilaret d’Ara Mollet-ERC-MES mostrava l’oposició del seu grup davant la nova via que millorarà les comunicacions via carretera entre els dos vallesos, titllant-la de projecte “caduc” que perjudica de forma severa els territoris encara verges de la zona del Vallès. Per la seva banda, el portaveu de Canviem Mollet, Gabriel Espinosa, afirmava que es tracta d’una autovia “sense sentit” que afecta de manera directa “espais naturals de valor”. Ambdós grups també coincidien en que la inversió per a la construcció del Quart Cinturó hauria de recaure en una millora de la xarxa de rodalies, fent així una veritable aposta pel transport sostenible. 
La resta de grups es van mostrar totalment contraris a la mesura i van coincidir en que es tracta d’una via totalment necessària per a millorar les connexions entre el Vallès Oriental i el Vallès Occidental, així com per descongestionar les zones del municipi que limiten amb les autovies de la C-17 i la B-30. 
La moció no va estar exclosa de la polèmica, i és que es va generar un frec a frec entre els portantveus d’Ara Mollet-ERC-MES, Marta Vilaret, i del PSC, Josep M. Garzón, quan aquest va assegurar que el que veritablement desitgen els republicans és recuperar el projecte de la c.155, un projecte que “trinxaria l’Espai Natural de Gallecs”. Vilaret va assegurar que el portaveu del PSC només “busca generar el titular amb aquestes paraules” i que el que veritablement prioritza la moció és “la inversió en rodalies”. 

Edicions locals