L’Ajuntament de La Llagosta cedeix a la Generalitat els terrenys per a l’ambulatori nou
L’Ajuntament de la Llagosta va cedir el passat divendres formalment a la Generalitat de Catalunya els terrenys en els quals es construirà l’ambulatori nou de la localitat. La mesura va ser aprovada al ple extraordinari que va tenir lloc al Saló de Plens i va comptar amb el suport de l’equip de govern local (PSC, PP i PdeCAT), C’s i ERC; mentre que va votar en contra ICV-EUiA.
Segons el document aprovat, l’Ajuntament cedeix al Servei Català de la Salut de la Generalitat de Catalunya part de l’espai situat darrere de l’Edifici Consistorial entre l’avinguda de l’Onze de Setembre i els carrers del Mercat i de Jaume Balmes. En aquest terreny, la Generalitat construirà un ambulatori de 1.700 metres quadrats i substituirà l’actual, que va ser inaugurat el 1987 i ja està totalment desfasat a causa de l’augment de població que ha experimentat la Llagosta des d’aleshores.
Els terrenys que se cediran a la Generalitat, amb una superfície de 860,70 metres quadrats, van ser qualificats com a equipament sanitari-assistencial mitjançant una modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbanística aprovada definitivament al setembre pel conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. Ara, la Generalitat haurà d’encarregar el projecte i adjudicar la construcció de l’ambulatori nou.
El regidor d’Urbanisme, Raúl Valero, ha explicat que amb aquest punt “s’inicia la segona etapa del nou ambulatori, que en els propers mesos hauria de permetre licitar el nou projecte”. Tanmateix, la portaveu del PDeCAT i regidora de Sanitat, Mireia Egea, ha augurat que en els propers anys “podrem veure el nou ambulatori”.
Pel que fa a ICV-EUiA, que ha votat en contra, ha explicat la seva portaveu, Eva Miguel, que “no estem en contra d’un nou ambulatori, estem en contra de la seva ubicació”.
L’alcalde Óscar Sierra ha tancat el torn de paraula remarcant que “és de dignitat un nou ambulatori per la ciutadania de la Llagosta i avui fem un pas important. Tots hauríem d’estar molt contents”.