Rebuig unànime de tots els grups de Mollet a la sentència de "La Manada"

Un centenar de persones es van concentrar aquest dijous a les set de la tarda davant de l'Ajuntament de Mollet per mostrar el seu rebuig a la sentència de l'Audiència de Navarra contra el grup conegut com "La Manada", que va violar el 2016 una noia de 18 anys.


Lluïsa González, responsable de la secretaria de Dones de Comissions, va ser l'encarregada, a títol particular, ja que la concentració era espontània, de llegir unes paraules de "rebuig a la sentència, que és injusta, i és un insult a la dignitat, a la igualtat i a la llibertat de les dones". Algunes de les concentrades portaven cartells amb el lema "No és un abús, és violació".


Aquest dijous a la tarda es va fer una reunió entre tots els grups municipals per parlar del ple del dilluns. La comissió informativa va ser aprofitada per aprovar, per unanimitat, un manifest de tots els grups municipals respecte la sentència del cas de "La Manada".

EL MANIFEST


Arran de la sentència que hem conegut avui sobre el Cas de la Manada, tots els grups municipals de l'Ajuntament de Mollet del Vallès volem manifestar que:


1. Tot i el nostre respecte a la separació de poders, com a parts integrants d'aquesta societat i un cop constatats els fets provats que marca la mateixa sentència, volem mostrar el nostre més absolut desacord amb la interpretació dels jutges.


2. La justícia no pot fer culpables a les víctimes, les dones mai són responsables de les agressions que reben. Que cinc homes acorralin i agredeixin sexualment una noia, de nit, indefensa és una violació en grup, no un abús.


3. Defensem que, sempre, en qualsevol cas NO és NO, així que una sentència com la que hem conegut avui és intolerable i deixa en completa indefensió a les dones.


4. La violència masclista no és un problema de les dones. És un problema de tothom, de tots i de totes. Cal construir una societat que no toleri la violència masclista. Estem tips de tanta violència sexual, que no són casos aïllats ni inevitables.


5. Compartim i ens sumem a les mostres de rebuig i les manifestacions convocades de rebuig de la sentència sota el lema No és No i Yo si te Creo.

Edicions locals