Oriol López serà el candidat d'Ara Mollet ERC a les eleccions municipals del 2019

El regidor i portaveu del Grup Municipal d'Ara Mollet ERC, Oriol López tornarà a ser el cap de cartell d'aquesta formació per les municipals del 2019. Oriol López va ser escollit candidat en un procés d'eleccions primàries que Esquerra va celebrar aquest dijous al Jardinet del Casal Cultural. Com que no hi havia cap candidat alternatiu, els militants i amics de la secció d'ERC de Mollet, van votar i van donar suport la candidatura de López per una molt àmplia majoria de 126 vots favorables i 10 abstencions. L'acte organitzat per ERC de Mollet al Jardinet va ser multitudinari per que al marge dels militants, simpatitzants i amics adscrits a la secció d'ERC que tenien dret de vot, van ser-hi presents representants d'altres formacions locals com MES o la CUP – amb qui Ara Mollet ERC manté converses per anar plegats a les eleccions- i representants de la formació independentista del Vallès Oriental i Catalunya com el regidor de Granollers, Pep Mur o la portaveu nacional d'Esquerra, Marta Vilalta.


El regidor Oriol López va agrair el suport dels presents i es va mostrar convençut que l'any que ve Ara Mollet-ERC té "per primera vegada des dels anys 30" la possibilitat d'aconseguir l'alcaldia de la ciutat. El candidat republicà va explicar que el seu projecte passava "per construir una candidatura molt àmplia", va avançar que seria completament paritària, i va assenyalar també de forma implícita el seu caràcter social. El candidat a l'alcaldia va fer seves les paraules del diputat Joan Tardà sobre bastir candidatures independentistes a les municipals: "la gent no menja banderes". No només això: en finalitzar el seu discurs va advertir als presents que no s'espantessin si en el futur "fem servir diverses llengües". La voluntat d'obrir la formació també va quedar reflectit en un altre comentari: "volem representar a tots els molletans que respecten els drets humans", va dir.


Encara que el principal objecte de les seves crítiques va ser la força de govern a Mollet, el PSC i el seu alcalde, Josep Monràs - de qui va dir que pactarien amb qui sigui perquè no hi hagi canvi- també es va referir a Canviem Mollet de qui va mostrar la seva incomprensió per no prioritzar el canvi i haver pactat els pressupostos amb els socialistes.


Oriol López també va fer una crida als presents a implicar-se en el projecte electoral de les municipals i a "a guanyar el carrer de debò".
L'acte del Jardinet el va obrir el president local d'ERC Albert Biescas qui va fer un balanç del darrer any. En l'àmbit local es va recordar la mort de Maria Àngela Palau, es va explicar que la secció ha crescut amb força fins a superar el centenar de militants i que s'han posat en marxa projectes com les seccions de Barri ( ja en tenen quatre). També va anunciar la jornada municipalista que preparen per a la tardor i que servirà per donar forma al programa a les municipals.


A l'acte també van intervenir la regidora Marta Vilaret i va ser tancat per la diputada i portaveu nacional, Marta Vilalta. Tots els oradors van tenir un record pels dirigents independentistes empresonats o fugits. De fet, l'acte era presidit per una pancarta de "Llibertat presos polítics" i els cartells d'Oriol Junqueras i Marta Rovira que, es va recordar, l'any passat va ser l'encarregada de tancar aquest mateix acte que finalitza amb un sopar i que serveix tradicionalment als republcians de Mollet per tancar el curs polític.

Edicions locals