Jordi Seguer: "És l'hora de relleus al capdavant del consistori"
"En els darrers 8 anys el PSC ha preferit la dreta espanyola i catalana per governar"
Avui entrevistem Jordi Seguer, candidat d'Ara Parets ERC a l'Alcaldia de Parets. La seva formació política és actualment la tercera formació amb més vots al consistori paretà i vol millorar els resultats el pròxim 26 de maig.
Fa 4 anys que treballa a l'oposició del consistori. Què és el que més i el que menys li ha agradat d'aquesta feina?
El que més, ha estat aprofundir en el coneixement intern de l'Ajuntament que en part ja coneixia com a treballador de la institució des de fa 27 anys; participar de les activitats de tot el nostre teixit associatiu i el fet de trepitjar tots els barris de Parets per conèixer les necessitats i preocupacions de la gent del carrer. El que menys, ha estat el menysteniment del govern socialista cap als grups de l'oposició, la manca de transparència, la manca d'ètica en la gestió, l'absència de diàleg i l'assetjament a una companya de grup sobre qüestions de la seva vida privada.
S'ha presentat una altra llista independentista, 'Parets per la República', creu que això afectarà la divisió de vot i obtindran pitjors resultats dels esperats?
Parets per la República és la nova marca electoral que presenta l'assemblea local del PDeCAT. El 2015 ja vàrem competir amb altres dues forces independentistes i ERC va aconseguir un excel·lent resultat: 3 regidors i 1.153 vots. A Parets per la República els hi desitgem molta sort, com a totes les formacions polítiques que concorreran aquestes eleccions. Nosaltres hem enfocat la campanya centrant-nos en el projecte que hem estat treballant aquests 4 anys, i hi confiem perquè darrere hi ha la feina i l'esforç de moltíssima gent de Parets.
Tots dos proposen coses que són positives per a Parets, tots dos partits volen un canvi a l'Ajuntament. Ara, la gent d'ideologia independentista, què ha de fer el 26 de maig a Parets?
El 26 de maig votarem el millor projecte de poble, el projecte més viable per transformar Parets, votarem al millor equip de persones, el que està més preparat per liderar el nou model de poble. Desgraciadament, aquí no votem la independència, però sí que des d'Ara Parets Esquerra Republicana hem liderat les propostes independentistes que s'han portat a aprovació a l'Ajuntament aquests darrers 4 anys, i ho continuarem fent. El 26 de maig triarem el millor candidat/a i no tenim cap dubte que la nostra llista és la més capacitada per guanyar. Integrem la millor síntesi: un projecte de poble molt elaborat basat en els valors republicans (justícia social, igualtat) amb una ferma defensa de la República Catalana que no ve de fa quatre dies, sinó des de fa 88 anys. Com diria Junqueras, som els més independentistes però prioritzem la millora de la qualitat de vida dels nostres veïns/es, de les nostres escoles o dels nostres barris. Al cap i a la fi, la independència és una eina per aconseguir una República igualitària i socialment justa. Alhora som el partit que des del primer segon hem estat al costat dels presos i exiliats polítics i del nostre veí Jordi Turull. Nosaltres som el vot útil que evitarà el govern PSC-Ciutadans, som la garantia de canvi que esperem portar a la pràctica de la mà també d'altres forces republicanes i d'esquerres. A la marca electoral del PDeCAT, Parets per la República, els veiem més com uns aliats que no pas uns competidors directes, compartim un projecte nacional comú i ens uneixen més coses que no pas ens separen.
Sembla que la sintonia entre ERC i PSOE en l'àmbit estatal és més bona que abans. A Parets, facilitaria vostè un govern del PSC amb Francesc Juzgado com a alcalde?
Ara Parets ERC surt a guanyar les eleccions del 26 de maig per liderar el nou govern. Som el vot útil per evitar un govern PSC-Ciutadans, som la garantia de canvi a l'Ajuntament perquè a diferència d'altres forces mai hem sostingut un govern socialista com sí que han fet PDeCAT, PP o ICV-EUiA en el seu moment, o l'han facilitat com darrerament ha fet Ciutadans. Quan el PSC va triar Ciutadans en l'aprovació del pressupost 2019 ja va definir clarament la seva estratègia. En els darrers 8 anys el PSC ha preferit la dreta espanyola i catalana per governar i sempre ha girat l'esquena a les esquerres. El PSC a Parets representa el passat i Ara Parets ERC el futur. Juzgado fa 24 anys que està en la primera línia política al poble, és l'hora de relleus al capdavant del consistori.
Sabent que aconseguir majories còmodes és molt difícil, amb qui es veu pactant després de les eleccions si els números sumen?
Els pactes es discutiran un cop es coneguin els números la nit del 26 de maig. La nostra prioritat és formar un govern ampli, transversal, que faci un front comú contra la repressió i a favor de les llibertats. Però per formar-lo serà clau el projecte de poble que cada força política té. Aquest mandat ens hem entès amb Sumem Parets i NOPP i fins i tot en grans temes de poble amb Ciutadans. La Sociovergència ha estat un dels grans fracassos d'aquesta legislatura. Parlarem amb tothom, però per naturalesa prioritzarem l'eix republicà i d'esquerres si aconseguim ser l'alternativa el 26 de maig.
En les darreres eleccions generals, ERC va aconseguir 2678 vots, quedant com a segona força més votada al municipi. Creu que es poden extrapolar aquestes dades a les eleccions del 26 de maig?
La proximitat de les eleccions generals amb les municipals fa que, segurament, tinguin més influència de la que tindrien altres comicis. Nosaltres treballem per igualar i fins i tot millorar aquest resultat històric, amb victòria d'ERC al districte 1 i fins i tot en alguna mesa de Can Butjosa. Hem crescut quasi un 78% i en les municipals farem valdre tota la feina duta a terme en 4 anys. Mentre altres forces discutien les seves coalicions o decidien com es presentaven a contracorrent, nosaltres ja teníem tancada la llista i el programa electoral. Som un partit previsor que prepara amb antelació les candidatures i els projectes i que té la sort de comptar amb gent molt treballadora, íntegre i amb molts valors. Sense ells no seríem on som.
Si arribeu al govern, onejarà la bandera Espanyola a l'Ajuntament de Parets?
Si arribem al govern, no utilitzarem la bandera espanyola com a mercaderia electoral per aprovar uns pressupostos o salvar els darrers mesos d'un govern. El PSC ha caigut en la guerra de banderes de Ciutadans i ho ha fet perquè tenia por de perdre vots en les municipals. Perquè va posar la bandera al cap de 40 anys? La decisió no dependrà exclusivament d'ERC sinó de tot el govern, nosaltres som demòcrates i actuarem en funció de la força que tinguem en el plenari.
Quines tres coses concretes faria vostè només arribar al govern si surt escollit Alcalde?
D'entrada desencallar la construcció del nou edifici de l'institut la Sínia, cedint un terreny en condicions a la Generalitat per poder iniciar les obres a partir del 2020. Fa massa temps que els alumnes estudien en aules prefabricades a Can Fradera. Segon, modificar el projecte urbanístic de l'antiga Bendix per salvar Can Cabassa i la verneda de Ca l'Isidre Coix, projecte del qual es pot promoure també habitatge assequible i per últim demanar una visita al veí de Parets Jordi Turull, pres polític tancat a la presó de Soto del Real, per mostrar el suport de la institució i posar-nos a disposició de la família.