López Tena informa sobre la Llei de Supressió de Peatges Amortitzats

El diputat assegura que els Mossos d’Esquadra no poden posar multes per no pagar al peatge perquè no existeixen: “Ara s’inventen altres com sortir del cotxe en el peatge que sí està contemplat”.

El Centre Cultural La Marineta va acollir dilluns la presentació de la Llei de Supressió de Peatges Amortitzats a càrrec del diputat de  Solidaritat Catalana, Alfons López Tena que després de la seva intervenció va respondre a tots els dubtes que els ciutadans presents tenen pel que fa a la campanya del "No vull pagar".

Respecte el peatge de Mollet, López Tena va explicar que és dels més antics i per tant, dels que més s’han amortitzat i que el seu termini d’amortització hauria d’haver finalitzat al 2004 i està prorrogat fins el 2021. El diputat va posar l’exemple de Suïssa: “Allà per passar per totes les autopistes cal pagar una quota de 40 francs suïssos i a Alemanya només paguen els camions de gran tonatge perquè les autopistes ja estan pagades”.

Sobre el tercer ‘No vull pagar’ del passat diumenge, el diputat va valorar positivament la mobilització i va informar als presents que “no pagar al peatge no dóna lloc a cap sanció per part dels Mossos d’Esquadra, però el conseller Puig i el president Mas han sortit posant l’administració al servei de l’empresa concessionària”. López Tena assegura que els Mossos d’Esquadra no poden posar multes per no pagar al peatge perquè no existeixen: “Ara s’inventen altres com sortir del cotxe en el peatge que sí està contemplat”.

El diputat independentista va explicar que amb aquesta campanya ja s’havia aconseguit tres coses. La primera, la conscienciació de la ciutadania “que no era conscient fins ara per culpa de l’opacitat del Govern de la Generalitat”. La segona, que les concessionàries pretenien fer-se càrrec de les autopistes de Madrid, pagades segons López Tena amb els diners dels catalans, i després de la mobilització no ho faran. I la tercera, que els inversors d’Abertis, que ha perdut el 25% de cotització a la borsa, han vist que amb aquestes mobilitzacions és possible que el contracte de concessionària se li acabi al 2021 “fet que acabarà arrossegant a La Caixa” assegura tot i que afegeix que “potser acabaran fent un tripijoc perquè no se li acabi”.  

Un altre dada important que va transmetre és que Abertis obté uns beneficis per sobre del 80% i que està escrit per llei que en el moment que la concessionària superi el 15% de beneficis, la meitat de la quantitat que superi aquest 15% ha d’anar a parar a l’administració. Segons López Tena, això està reflectit en un decret del governador espanyol dels anys seixanta tenint en compte que les primeres concessions van ser l’any 1963.

Pel que fa a la proposició de llei que Solidaritat ha presentat al Parlament, López Tena explica que falta la seva aprovació en el ple que depèn de CiU “que és previsible que bloquegi la seva tramitació”. A més, va declarar que “estaria bé que els alcaldes socialistes perjudicats amb el tema de peatges s’enfortissin dins el seu partit i aquest es posicionés en un altre bàndol ja que ara CiU, PP i PSC van de la mà en aquest tema” va cloure.

Edicions locals