‘The Murphies’ torna a l’escenari que els va veure néixer
El grup molletà dels anys 90 torna amb el seu ska i reggae per delectar a molletans i foranis a la nit de colles del parc de Can Mulà.
Un dels plats fort de la Festa Major és el retorn de The Murphies. Una banda d´ska i reggae nascuda l’any 1994 a Mollet del Vallès quan un grup d´amics van considerar la possibilitat de tocar plegats per passar-ho bé. Aquell primer any, el grup tenia un estil bastant original ja que tocava ska amb gralles, essent el primer grup en fer-ho, i que serviria perquè d´altres grups ho féssin més tard.
Un any després, la formació ja adopta l´estructura típica d´una banda d´ska amb secció de vents, piano, guitarra, baix, bateria i veu. La banda va estar funcionant fins el 1999, que va prendre´s un descans. Al 2002, es reprèn el treball fins el 2005. Actualment, el grup es retroba l´any 2011 i s´engresca en una nova aventura.
Les actuacions van començar ben aviat, durant el primer any, ja que la presencia de les gralles amb l’ska va causar força curiositat i acollida. Des d’aleshores, els concerts no van fer més que augmentar. Quan la banda va estar consolidada, cap al 1996, ja havia actuat en més de 50 concerts. Va ser el moment d’aprofitar la tirada del grup i protagonitzar una temporada de més de 25 concerts més i estalviar per poder enregistrar el primer cd del grup.
Els següents anys van estar plens d’actuacions de tot tipus, en grans escenaris, mitjans o petits. La banda era coneguda i demandada. The Murphies va actuar en moltes Festes Majors arreu de Catalunya, sales de concerts, centres d’associacions culturals, espais okupes, festivals,…
Durant els anys de feina van actuar en més de 200 concerts. Entre altres, en grans espais com a la Mini gira Catalunya amb Ska-P , Rockallerona, a les Festes de Sant Narcís de Girona, el BAM (moll de la Fusta), al Firaska de Tàrrega, al Festival de Teatre Plaça del Rei i a les Festes de Santa Tecla de Tarragona.
Amb tants concerts la possibilitat de compartir escenari amb grups de renom és enorme. Entre alguns d´ells podríem destacar: Skatalà, Dr.Calypso, Malarians, Hechos contra el decoro, Color Humano, Potato, Skarface, Komando Moriles, Ja t´ho diré i tants d’altres. El grup va participar i guanyar en dues ocasions en el concurs de l’Amfirock, de Parets.
Discografia
1995: Primera maqueta
1997: Banana Show
1999: Ep amb tres cançons.
Formació
David “Anthrax” Gálvez, bateria
David Puigdomènech, saxo tenor
Ferran Puig, trombó
Marc Gay, trompeta
Oriol Palau, guitarra
Josep Santiago, teclats
Xavier Martínez, baix
Daniel González, veu