Josep Monràs: “L’aprofitament de sinèrgies és la base del futur”
Dimecres s'ha presentat l’inici del pla de treball que marcarà les línies estratègiques futures a desenvolupar pels municipis de l’entorn de la B30.
Es tracta d’un projecte que té per objectiu definir i desenvolupar una estratègia de col•laboració entre empreses, centres de recerca, universitats, administracions locals, organitzacions empresarials, organitzacions sindicals i governs per incentivar l’economia productiva a la zona industrial i tecnològica de la zona entorn la B30, des de Martorell fins el peatge de La Roca. La trobada d’avui ha servit per formalitzar els estatuts i altres àmbits del projecte.
Aquest projecte és un compromís compartit amb la filosofia de d’aprofitar les sinèrgies que permeten el treball conjunt. Es tracta d’establir estratègies econòmiques, socials i ambientals per tal de fomentar el un teixit productiu entorn la B30 competitiu.
Segons l’alcalde de Mollet, Josep Monràs, “l’eix de la B30 disposa de gran potencialitat econòmica, no només a nivell català sinó també a nivell europeu i, aquest projecte pretén potenciar aquest aspecte. Hem d’explicar el projecte al món perquè qualsevol empresa que estigui interessada pugui treure’n profit”. També ha explicat que “l’eix de la B30 té el PIB més elevat del país i que la meitat de les empreses tecnològiques i de l’àmbit de la innovació del país estan situades entorn aquest eix. Per tant, aquest projecte és la llum dins la foscor de la situació econòmica en la que estem immersos”. L’alcalde també ha explicat que al 2014 es posaran en marxa unes línies d’actuació i d’ajuts estratègics des de la Unió Europea que recolzaran projectes com aquest.
El president de la patronal CECOT, Antoni Abad, ha explicat que aquest projecte es basa en “cooperar per créixer. Es tracta d’establir bases de cooperació pública i privades per aconseguir una millor gestió i potenciar l’eix productiu de la B30 generant ocupació”. També, ha explicat que “és tracta d’un projecte molt important a nivell Europeu i la internacionalització és la base per fomentar el creixement d’aquest eix”.
De la seva banda, l’alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, ha afirmat que “cal competir a nivell europeu i aquest projecte és un dels motors econòmics més forts del sud d’Europa”. També, ha fet referència al "paper clau que ha jugat l’alcalde de Mollet en el desenvolupament d’aquest projecte amb una constant implicació en tots els àmbits”.
Un cop establerts els estatuts del projecte cal buscar els objectius concrets de tots els àmbits d’actuació per a cadascun dels territoris i plasmar-los en un document per poder planificar les futures accions que es duran a terme. També, quan tot estigui en marxa caldrà presentar el projecte a la Unió Europea.