L’Oficina Comarcal de Consum del Vallès Oriental en marxa a partir de la propera setmana

El president del Consell Comarcal, José Orive, i el director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, acompanyats pel conseller comarcal de Consum, Jordi Xena, van formalitzat dimecres el conveni que articula el nou servei.

En l’acte de signatura i presentació del nou servei, José Orive va destacar el paper del Consell Comarcal com a impulsor en la millora del serveis que reben els ciutadans “el Consell Comarcal vol contribuir a posar a l’abast dels ciutadans totes les eines necessàries per fer efectius els seus drets, amb un accés igualitari als serveis públics”, reflexió a la qual va afegir “les institucions s’han d’adaptar a les noves necessitats de la societat i, en aquest sentit, la complexitat creixent de les relacions de consum fa convenient avançar en el rol d’un institució garant dels interessos dels consumidors”.

Per la seva banda, el conseller comarcal Jordi Xena va remarcar la importància del nou servei i àrea de govern i, en el mateix sentit que el president, va afegir “és molt evident que el Consell Comarcal ha de tenir rellevància en l’establiment de polítiques comunes de coordinació, complementació i millora del servei per tot el territori comarcal”.

Sobre els objectius del servei i la voluntat de l’Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa va dir “l’objectiu és que el servei sigui cada cop més proper al ciutadà i la millor manera és que el Consell Comarcal sigui el braç de l’Agència per arribar a les prop de 90.000 persones que fins avui no rebien el servei a la comarca”.

La setmana entrant, l’Oficina Comarcal de Consum informarà les persones consumidores, prèvia trucada telefònica per concertar la visita, sobre els seus drets i deures, gestionarà les seves queixes, reclamacions i denúncies, i durà a terme activitats divulgatives i de foment de l’arbitratge. Tot i que el servei s’adreça a persones i usuaris dels serveis de tota la comarca, es prioritzarà l’atenció d’aquells 28 municipis que no disposen d’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor en el seu ajuntament.

Tothom qui es vulgui adreçar al servei ho podrà fer trucant al 93 860 07 00 per demanar hora i/o per correu electrònic a: [email protected]

Edicions locals