La PDG demana la cessió de les masies de Can Cruz i Can Banús

La Plataforma per la Defensa de Gallecs es va reunir amb el director i el cap de patrimoni de l’INCASÒ, Damià Calvet i Sergi Espiau, respectivament.

Durant la reunió es va tractar la necessitat d’aprovar un Pla Especial de l’Espai d’Interès Natural de Gallecs per tal de regular els diferents usos a l’espai, així com l’ús dels seus agents principals: el veïnat i els pagesos. Segons expliquen els membres de la PDG, l’INCASÒL va prometre “la posada en marxa d'un veritable Consell Consultiu que permeti debatre, consensuar i millorar determinats aspectes tant del Pla Especial com dels pressupostos del Consorci”.

També, la PDG va plantejar la “cessió de les masies de Can Cruz i Can Banús com a pols d'activitats directament lligats a l'agricultura, la natura i l'educació”. La proposta va ser recollida “amb la complicitat de treballar amb models nous i imaginatius impensables fins al moment”.

Edicions locals