L'Abelló mostra les pintures d'en Martí Vivès

Fins al diumenge 5 d'abril el Museu Abelló acull l'exposició 'Martin Vivès. Mirades i evocació de l'exili molletà'

Dijous el Museu Abelló acollia la inauguració de l'exposició 'Martin Vivès. Mirades i evocació de l'exili molletà', que recull una mostra de l'obra del pintor nord-català vinculat amb la nostra ciutat. D'aquesta manera el Museu commemora l'exili amb aquesta exposició de les pintures de Martí Vivès, una obra molt marcada per la influència de Cézanne. A la mostra es podran trobar quadres de diferents col·leccions i quadres inèdits, així com alguna obra dels artistes que van ser ajudats per Vivès i que actualment es troben en el Fons de la Col·lecció del Museu Abelló.

 


Martí Vivès va néixer a Prada l'any 1905 i va morir a Sant Cebrià l'any 1991. Al 1937 Vivès es va casar amb una molletana, la Pilar Guanyabens Mayol, la qual s'havia exiliat a França amb la seva família durant la dictadura de Primo de Rivera.

 


Vivès es va formar, entre d'altres llocs, a l'escola de la Llotja de Bacelona, on va conèixer a Joaquim Mir, a qui va prendre com a mestre i amb qui va conèixer els paisatges de Mollet i la seva gent. Concretament, el primer quadre que es mostra al Museu Abelló correspon a un paisatge que el pintor va fer de la nostra ciutat l'any 1929.
“Estic orgullós del que ha fet el meu avi com a pintor però també com a persona. Era un home de conviccions que ha pintat durant tota la seva vida”, explica en Marc Tamon, el net del pintor.

 


Vivès, un home d'esquerres i compromès amb els republicans catalans, va gestionar la sortida dels camps de concentració i de refugiats de la Catalunya Nord a nombroses persones, entre les que es troben els artistes Clavé, Fontseré, Callicó i el pintor murcià Pedro Flores. Vivès sabia que en aquests camps també es trobaven molletans i va col·laborar juntament amb la seva esposa per ajudar a sortir a diferents exiliats de cognoms com Tura, Ambrós, Fortuny, Pascual, Foz i Mayol entre d'altres.

 

Edicions locals