L’Ajuntament reclama el soterrament de la R3 al seu pas pel nucli urbà

L’alcalde Josep Monràs qualifica d’insuficient el projecte actual, que tindrà una inversió de 95 milions i que s’iniciarà al 2016

L’Ajuntament de Mollet ha definit com a “insuficient” l’acord que es va prendre la setmana passada per al desdoblament de la línia ferroviària R3 de Rodalies. El projecte que tiraran endavant la Generalitat i el Ministeri de Foment no inclou el tram que passa per la ciutat ni el soterrament que s’ha demanat durant anys. L’alcalde de la ciutat, Josep Monràs, ha afirmat que des del consistori “es continuarà lluitant per aconseguir un desdoblament del tram de via que passa per la ciutat i perquè aquest desdoblament vagi associat al soterrament”. Monràs es refereix als 1,7 quilòmetres de via de la línia R3 que travessen la ciutat, i que divideixen Mollet en dues parts.

 

El desdoblament planejat en aquest acord inclou els trams entre Parets i Granollers, Les Franqueses i La Garriga, i Balenyà i Vic. Segons Josep Monràs, “si no s’afronta amb un projecte global s’estaran posant pedaços que no solucionaran els principals problemes de la línia, ja que continuaran fent-s’hi embuts en les trams no desdoblats”, ha declarat l’alcalde. Les obres podrien iniciar-se al 2016, amb una inversió estimada de 95 milions d’euros i una durada de 18 mesos. El desdoblament d’aquests trams garantirà una freqüència de pas dels combois de 15 minuts.

 

El PSC Mollet coincideix amb el diagnòstic de Josep Monràs i es mostra insatisfet davant d’aquest projecte. Els socialistes lamenten que el desdoblament “no tingui un projecte global de tot el trajecte, amb les fases de tots els trams i molt especialment els 2 quilòmetres de soterrament i desdoblament de Mollet”.

Edicions locals