El Museu Isern s’omple d’aficionats a les motos

Èxit d’assistència en la jornada de portes obertes que es va celebrar dissabte passat al matí

El Museu Isern va oferir dissabte al matí una jornada de portes obertes que va aplegar bona part dels aficionats a les motos de la ciutat. Molta gent s’hi va acostar per veure peces úniques dels anys 50 i 60 fins a l’actualitat. “Vaig néixer l’any 1940, i per tant he viscut tota l’evolució de les bicicletes i de les motos, que és la meva passió”, explica el fundador del Museu, Josep Isern. Al Museu es recull una gran part d’aquesta evolució amb motos de les marques Derbi, Ducson, Montesa i un llarg etcètera. “Des dels anys 50 fins a la dècada dels 80, el 80% de les motocicletes d’Espanya es fabricaven a Mollet i el seu entorn, i com a molletà no vull que aquesta història es perdi”, indica Josep Isern.

 

Per a l’ocasió, el Museu Isern va presentar algunes motos noves de la marca Montesa que han estat cedides. Entre aquestes, en destaca una Brio que va córrer les 24 hores de Montjuïc, la primera Impala Cross que es va fabricar en sèrie i una Brio 110 de motocròs que Montesa va fabricar especialment per al seu pilot oficial, el molletà Pere Pi. “L’any 1960 jo corria per a Derbi, i Montesa em va oferir ser el seu pilot oficial, i va fer aquesta moto per a mi”, explica el mateix Pere Pi, que se sentia molt honrat de les mostres d’afecte dels assistents a l’acte: “Em sento cofoi perquè s’exposi la meva primera moto amb Montesa i que hagi vingut tanta gent”. A partir de l’any 1961, Pere Pi va conquerir fins a 6 títols de campió d’Espanya de motocròs, derrotant el llavors poderós equip de Bultaco. “Aquesta moto era extraordinària per aquell temps, era més lleugera que les que s’empraven fins al moment, amb unes suspensions adequades, amb un seient més estret...”, recorda Pere Pi.

 

A la cita tampoc hi va faltar la família del ciclista Pelegrí Pi, que té un apartat dins del Museu on s’exposen moltes de les copes que va aconseguir, sobretot en la categoria de Veterans. Durant la jornada també es va exposar una motocicleta única. Es tracta d’un prototip de moto creada per Miquel Montsant, que presenta com a peculiaritat uns pneumàtics sense radis. Com el mateix Montsant explica, es tracta d’una moto pensada per exposar, però que va despertar la curiositat de tots els presents.

 

Visitar la galeria d'imatges.

Edicions locals