El diputat Joan Coscubiela (ICV) recolza la candidatura de Canviem Mollet a Can Borrell

“La ciutadania està farta de les polítiques o, millor dit, les no polítiques dels darrers anys”, declara el candidat Xavier Buzón en un dels seus primers actes de campanya.

Joan Coscubiela, diputat d’Iniciativa per Catalunya-Verds al Congrés, va donar suport diumenge a la tarda a la candidatura de Canviem Mollet en un acte de campanya celebrat al parc de Can Borrell. L’ecosocialista va defensar l’espai de confluència que representa la coalició: “confluir sempre és positiu, i per revertir les polítiques actuals del PP i de CiU només hi ha un camí, la confluència preelectoral i, molt probablement, els acords post-electorals”. Coscubiela va atacar les actuals polítiques d’austeritat. “La crisi ha tingut un impacte brutal, però el pitjor han estat les polítiques d’aquells que han volgut utilitzar la crisi per imposar un contracop a l’estat social, en matèria educativa, sanitària...”, va indicar el diputat. Joan Coscubiela va declarar: “la ciutadania té una oportunitat en aquestes eleccions de relacionar els seus drets amb el seu vot, i espero que a Mollet ho faci”.

 

Coscubiela acompanyava al cap de llista de Canviem Mollet, Xavier Buzón, que valorava molt positivament la presència del diputat a l’acte: “vol dir que Mollet és una ciutat amb projecció i amb un ressò important a la nostra província”. Buzón va insistir en la necessitat d’un canvi en el govern municipal. “La ciutadania vol un canvi real, palpable, està farta de les polítiques o, millor dit, les no polítiques dels darrers anys”, va sentenciar. Un dels punts que més va destacar Xavier Buzón del seu programa electoral és el codi ètic que han subscrit els membres de la llista. “Arribem amb un codi ètic, i el primer canvi dels nostre govern serà complir-lo, no ens apujarem el sou el primer dia, tindrem una limitació de mandats, prioritzarem les polítiques socials i els drets dels ciutadans”, va remarcar el candidat de Canviem Mollet.

 

Després dels discursos, va arribar el torn del públic, que va preguntar sobre diversos temes. Marina Escribano, número 2 de la llista, va remarcar que el seu programa electoral contempla la lluita contra la malnutrició infantil i el risc d’exclusió, amb una millor coordinació entre serveis socials, centres educatius i sanitaris, i una implicació directa de l’Ajuntament. Xavier Buzón també va avançar que implantaran pressupostos participatius, mitjançant consells ciutadans i consultes populars, i que eliminaran els radars de la ciutat, “que s’ha demostrat que només tenen una finalitat recaptatòria”.

 

Un dia abans, dissabte, Canviem Mollet va presentar les seves propostes de medi ambient a Gallecs, en un altre acte obert a la participació dels assistents. “La nostra valoració quan els veïns se’ns acosten per explicar-nos les seves propostes sempre és positiva, el ‘feedback’ amb el ciutadà forma part del nostre ADN”, va assegurar el  cap de llista, Xavier Buzón.

Edicions locals