La Fundació Sanitària Mollet centra el seu pla estratègic 2021-2025 en l'atenció a l'envelliment i la dependència

Es preveu la creació d'un Servei d'Atenció Domiciliària a pacients i la reforma del centre de dia oncològic

Societat

Mollet del Vallès

L'envelliment i la dependència són dos dels projectes clau que es planteja atendre la Fundació Sanitària Mollet (FSM) en els pròxims anys. L'entitat ha presentat aquesta setmana el Pla Estratègic 2021-2025, que marca quines seran les línies prioritàries de treball per donar resposta a les necessitats de la població de referència i als professionals que hi treballen.

A través d’aquest Pla Estratègic, la Fundació vol vetllar per la millora contínua dels espais, processos i serveis que redundin en una millor atenció i benestar de les persones. Alguns dels projectes són la reforma del disseny de l’Institut Oncohematològic a l’actual hospital de dia amb un espai més ampli i un entorn humanitzat, confortable, íntim i acollidor per a l’atenció dels pacients oncològics. El pla també preveu la creació d’un servei d’atenció a domicili (SAD) per atendre necessitats socials a aquelles persones que ho necessiten per raó d’edat, dependència o discapacitat. Aquestes dues propostes volen millorar l’atenció integral i transversal de l’envelliment i la dependència i d’una de les morbiditats més prevalent. Aquesta tardor es preveu també l’adjudicació del projecte d’ampliació d’Urgències i l’inici de les obres.

Així mateix, es crearà un espai docent que permeti augmentar l’oferta de formació especialitzada, graus i postgraus en tots els serveis i especialitats i s’aprova un pla de reforç infermer permanent per donar resposta a les necessitats assistencials. “Convertir-nos en un hospital universitari i afavorir un entorn d’aprenentatge i desenvolupament professional afavorirà la captació i fidelització del talent professional”, explica Jaume Duran, director general de l’FSM.

Un pla participat

El pla, que arriba després de mig any d’estudi i anàlisis on han participat més de 600 persones, "intenta recollir una mirada global, pròxima i participativa dels professionals, però també de la nostra població de referència, ajuntaments, entitats, associacions i atenció primària del territori”, indica Duran.

Per fer-ho s’han realitzat grups de debats amb persones claus de cada municipi, amb les diferents ABS d’atenció primària, amb el Consell d’Alcaldes i el Consell de Participació Ciutadana i trobades amb els diferents equips professionals i comandaments.

La proposta estratègica definitiva, que intenta donar resposta a totes aquestes percepcions, s’articula en 5 grans eixos: Ciutadania; Atenció a les persones (serveis); Talent professional; Qualitat, docència i innovació, i Responsabilitat institucional.

 

Edicions locals