​​​​​​​Adif licita les obres per la connexió de la plataforma multimodal de la Llagosta al Corredor Mediterrani en ample internacional

El contracte té un pressupost de 66,3 milions d'euros i un termini d'execució de 26 mesos

Societat

El Consell d'Administració d'Adif ha aprovat licitar les obres de construcció per la connexió al Corredor Mediterrani en ample internacional de la plataforma multimodal de la Llagosta. El contracte, que compren operacions a plataforma, via i electrificació, s'ha licitat amb un pressupost de 66.306.464,4 euros (IVA inclòs) i un termini d'execució estimat de 26 mesos. 

Segons Adif, amb aquest projecte "es dona un nou impuls a la configuració del Corredor Mediterrani, ja que la instal·lació de la Llagosta es podrà connectar en ample internacional a la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, convertint-se aquesta estació intermodal i logística en un punt estratègic per a la potenciació del transport de mercaderies per ferrocarril en l'eix mediterrani". 

Els principals objectius de les actuacions són adaptar aquesta terminal als estàndards europeus de tractament de mercaderies i adequar el centre multimodal mitjançant l'ample mixt com a punt estratègic del nord de Barcelona per al tractament de trens de mercaderies de longitud estàndard interoperable de 750 metres, connectant-lo en ample mixt a la línia El Papiol - Mollet i en ample estàndard a la línia d’alta velocitat, ambdues des de la bifurcació de Mollet.

Actuacions previstes

Amb la licitació d'aquest contracte es pretén transformar la terminal de la Llagosta, situada a 15 km de Barcelona, en un dels principals pols estratègics a Espanya en el tràfic de mercaderies internacional.

Entre les principals actuacions a realitzar destaca la remodelació de la terminal ferroviària de la Llagosta mitjançant l'aixecament de la instal·lació tècnica i l'estesa d'una nova platja de vies composta per vies paral·leles amb longituds superiors a 750 m, muntades en ample mixt i electrificades a 3.000 V.

Per altra banda, també es remodelaran els accessos a la terminal mitjançant la connexió en ample estàndard amb el Corredor Mediterrani des del viaducte de la Línia d'Alta Velocitat, l'adaptació d'ample mixt entre la plataforma de la Llagosta i la línia El Papiol-Mollet des de la bifurcació Mollet i la connexió sud amb la xarxa de Rodalies.

Per últim, segons Adif, per permetre l'explotació de la terminal, es construiran diverses lloses de transferència i emmagatzematge d'UTI amb una extensió aproximada de 12 hectàrees, així com l'execució d'altres instal·lacions.

 

Edicions locals