Mollet rep un ajut dels Next Generation per a la transformació digital de l'Ajuntament

La subvenció té un import de 191.957 euros

Societat

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha rebut una subvenció de 191.957 euros per desenvolupar el projecte de l’Oficina Multicanal que té com a objectiu la modernització i la millora de l’atenció a la ciutadania i l’administració local, amb la utilització de totes les noves tecnologies per apropar l’administració a la ciutadania. 

La convocatòria que ha guanyat l’Ajuntament de Mollet està emmarcada en la política palanca 4 del Pla de Recuperació Transformació i Resiliència de l’Estat espanyol: Administració per al segle XXI, i ha estat gestionada pel Ministeri de Política Territorial. Aquesta modernització de l’administració busca donar resposta a les necessitats de la ciutadania i de l’economia a tot el territori.

El projecte de l’Oficina Multicanal inclou un canal web que comptarà amb seu electrònica, portal de tràmits, web corporativa i portals de transparència, dades obertes i projectes i seguiment d'actuacions. També disposarà d'una aplicació mòbil per als sistemes operatius Android i iOS amb enllaç als portals web anteriors, indexació de notícies i publicacions, incidències urbanes i possibilitat de reportar-les mitjançat l'aplicació i la gestió de notificacions.

Així mateix, el projecte comptarà amb videoatenció. Aquesta actuació es va posar en marxa el passat mes de febrer a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). El servei permet realitzar la majoria de tràmits que actualment es fan de manera presencial gràcies a la integració de la signatura biomètrica i a l’ús d’un espai núvol que permet l’intercanvi segur de documents.

Per últim, es preveu instal·lar 4 oficines electròniques (màquines tipus caixer automàtic) distribuïdes per la ciutat amb l’objectiu de facilitar la relació amb el ciutadà.

 El coordinador de l’Àrea de Modernització i Qualitat de Serveis, Xavier Buzón, ha explicat que aquestes ajudes europees “ens permeten consolidar el procés de modernització i millora dels serveis municipals que s’està fent a l’Ajuntament amb l’objectiu de facilitar els tràmits a la ciutadania mitjançant la digitalització i la implantació d’eines i solucions tecnològiques”.

Edicions locals