La mentida no es pot utilitzar com a arma política
Author 3
Ha passat una setmana des de que es va realitzar el Ple de Febrer, en el que es van aprovar els pressupostos municipals, les retribucions de l’Equip de govern i es va consolidar el pacte de govern entre el PSC i CiU. Ara doncs, sense la immediatesa dels fets, escrivim aquest article.
Més enllà del que ja va expressar la portaveu del grup municipal d’ICV-EUiA en la seva intervenció, en relació a les conseqüències econòmiques del pacte per a la ciutadania de Mollet del Vallès i el posicionament cap a la dreta que fa el partit dels socialistes amb aquesta opció, ens volem referir, de forma específica, a les paraules de l’Alcalde en les que feia determinades afirmacions en referència explícita a qui va estar la cap de llista i portaveu del nostre grup municipal, Sra. Noemi Fernández.
L’Alcalde va dir que amb qui primer va parlar, desprès de les eleccions del passat mes de maig, va ser amb la Sra. Noemi Fernández, cap de llista d’’ICV-EUiA, oferint-li que entrés a la Junta de Govern i seguir parlant per poder arribar a un possible pacte de govern. Davant d’aquestes manifestacions, volem dir de forma clara i rotunda, que NO ÉS VERITAT. La primera trobada personal que la nostra cap de llista va tenir amb l’Alcalde va ser de cortesia. Va anar a felicitar-lo, com no podia ser d’altra manera, i no es va parlar de cap pacte. Sí va parlar que, en principi, es proposaven governar sols i que ja en parlaríem. Al cap d’uns dies vam rebre, per escrit, la informació que havíem de discutir i allà sí es proposava a tots els partits polítics (excepte al PP) entrar a formar part de la Junta de Govern però a canvi d’acceptar els augments de sous que proposaven (el sou de l’Alcalde s’incrementava el 32%) i un seguit de condicions que plantejaven... a resultes de la nostra negativa es va donar el resultat sabut per tothom.
Ens dol la utilització de noms concrets, en aquest cas de la Sra. Noemi Fernández, vinculant-ho a una situació que és del tot mentida i, ens preguntem: perquè l’alcalde utilitza la mentida com argument polític? (cosa que ja ens té acostumats i és reincident)
.
Partim de la base que, tal i com ja varem expressar en el Ple, pensem que més enllà de que ens sembli més be o més malament, el pacte de govern amb CiU és una acció legítima. Doncs, insistim perquè cal dir mentides? Dues causes explicatives possibles i vinculades entre elles:
Per un cantó, per justificar el pacte amb CiU sota la base fictícia de que no ha tingut altre opció perquè ICV-EUiA no ha volgut. Aquest raonament pervers i poc valent, li serviria per justificar-se davant del seu partit i, sobre tot, davant dels seus companys i companyes del grup municipal que probablement no veien amb gaire bons ulls tornar a pactar amb CiU.
Per un altre, i això ho fa repetidament, intentar desprestigiar a ICV-EUiA, com un partit irresponsable i que se jo quantes coses més. De fet, en la visió de l’alcalde, nosaltres som responsables de tot el que va malament...
Seran aquestes les possibles explicacions o seran d’altres... però en cap cas es pot mentir, ni es pot posar a nom d’altres persones accions que son mentida per aconseguir un objectiu propi. Això, Sr. Alcalde diu molt poc de la ètica personal i política i, al nostre entendre, fa un flac favor a la regeneració democràtica que els ciutadans demanen de forma reiterada i insistent.
En definitiva, Sr. Monras, la mentida ni es pot, ni s’ha d’utilitzar com a arma política.
Grup Municipal d’ICV-EUiA Mollet del Vallès.