Signatures contra ràdars i semàfors amb càmeres

Redacció

Dilluns la Coalició ICV-EUiA va presentava en el registre general de l’Ajuntament 1.300 signatures de ciutadans i ciutadanes que manifesten la seva oposició al pla recaptatori que el govern municipal va posar en marxa amb la instal·lació de radars i semàfors amb càmeres.  El govern explica que amb la incorporació d’aquest servei contractat a una empresa privada es busca aconseguir tres objectius principals: reduir l’accidentalitat; incrementar la qualitat de vida dels ciutadans, incrementant la seguretat en els desplaçaments; i contribuir a la reducció de emissions amb efecte hivernacle, segons estableix el protocol de Kyoto.

 


Cal dir, però, que aquests objectius lloables, desitjables i satisfactoris, estan immersos en una gestió de l’afer, al nostre entendre,  fosca i poc transparent.  L’assumpció d’aquest servei comporta el pagament a l’empresa d’uns determinats imports, fixes i variables (34,5% dels diners recaptats en concepte de sancions), que conjuntament és una quantitat de diners molt important que van a parar a benefici d’una empresa privada.

 


Compartim que passar un semàfor en vermell és dolent i potencialment perillós. Però una cosa és intentar prevenir que els conductors i conductores es saltin semàfors per millorar la seva seguretat i, una altra, utilitzar la tecnologia per a convertir aquest fet en una màquina de recaptar diners que instal·la càmeres no en els llocs més perillosos sinó en els més rentables, i que pot provocar, a més, la sobre reacció de conductors preocupats per la possible multa. L’excés de velocitat pot ser perillós, però instal·lar radars en els llocs on es més fàcil “caçar” els conductors que acceleren de més no te molt a veure amb vetllar per la seguretat del ciutadans, sinó amb un us injust i interessat de la tecnologia. Més enllà de la recollida de signatures, la Coalició al llarg d’aquests mesos ha demanat informació, dades i documents, sobre accidentalitat anterior i actual, estudis previs que avalin la mesura, dades econòmiques de costos i recaptació... i res de res, encara que l’Alcalde es vanagloria de premis a la transparència...  

 


Així doncs, el grup municipal d’ICV-EUiA hem presentat una moció al proper ple per suspendre el sistema, obrir un procés participatiu i elaborar un pla alternatiu de pacificació del trànsit.

 

 

 

 

ICV-EUiA

Edicions locals